در جوابيه مترو آمده است: در مصاحبه محمد صنيعي با خبرنگار خبرگزاري فارس، وي اظهار داشته است که معمولاً براي تردد با مترو از ايستگاه 15 خرداد و ايستگاه شهر ري که داراي آسانسور هستند، استفاده ميکنم. در حالي که ايستگاه 15 خرداد فاقد آسانسور است و ايستگاه شهرري نيز کمتر از 10 روز از راهاندازي آسانسور آن ميگذرد در صورتي که آقاي صنيعي روز پنجم تير را به عنوان روز حادثه مطرح کرده است.
شرکت مترو اضافه کرد: در بخش ديگري از مصاحبه آقاي صنيعي، وي اظهار ميدارد که در روز حادثه با استفاده از آسانسور ايستگاه 15 خرداد وارد مترو شده ولي اشتباهاً به ايستگاه مصلي ميرود که ملاحظه ميکند آسانسور اين ايستگاه خراب است، لازم به ذکر است ايستگاه مصلا نيز فاقد آسانسور است و کذب بودن مطلب مجدداً آشکار ميشود.
روابط عمومي و امور بين الملل شرکت بهره برداري راه آهن شهري تهران و حومه افزود: قابل ذکر است تمام مسافران متروي تهران از بدو ورود به ايستگاه بيمه هستند و همه حوادث ايستگاهها در دفاتر مربوطه ثبت ميشود که در روز پنجم تير ماه سال جاري در هيچ کدام يک از 60 ايستگاه متروي تهران چنين حادثهاي ثبت نشده است.
در پايان اين جوابيه آمده است: پرسنل خدوم متروي تهران در امر ساماندهي روزانه بيش از يک ميليون و 700 هزار سفر کوشش ميکنند و نبايد با انتشار اين گونه اخبار زحمات آنان را ناديده گرفت.
خبرنگار فارس پس از دريافت جوابيه متروي تهران مجدداً با اين معلول جسمي - حرکتي تماس گفت، وي با تأکيد بر وقوع اين حادثه در روز 5 تير گفت: البته متأسفانه من در مصاحبه قبلي در اعلام نام ايستگاهي که در آن اين واقعه رخ داد اشتباه کردم، ايستگاهي که در آن اين حادثه رخ داد ايستگاه توپخانه بود نه 15 خرداد ولي بقيه جزئيات اعلام شده کاملاً صحت دارد و مکاتبات من با مسئولان مترو و شوراي شهر و پاسخ آنان نيز موجود است که ميتوانم در اختيار بگذارم.
وي در مصاحبه قبلي گفته بود، بنده انتظار ندارم براي مناسب سازي محيط براي معلولان در همه ايستگاهها آسانسور بگذارند، حداقل افرادي را آموزش دهند تا در چنين مواقعي به کمک معلولان و افراد ناتوان بيايند در حالي که اين آموزش ارائه نشده و حتي يک جعبه کمکهاي اوليه نيز براي پانسمان موقت زخمهاي من در اختيار مأمور مترو که به خاطر سقوط پر سر و صداي من از پله برقي و آسيب ديدگي من شوکه شده بود نبود.
100
انتهای پیام/